Kutyaassziszált foglalkozások

„A Kutya az ember legszebb tulajdonságát rejti: a hűséget. E rajongó bizalom és hiszékenység, azonban édeni tudatlanságból fakad…”

Kivonat innen Mágiák könyve I-II. Szepes Mária

A szolgáltatásunk olyan családok részére kínáljuk, mely esetleges napi rutinok problémáinak megoldására összpontosít. Az állatasszisztált, azaz kutyás foglalkozások olyan terápiás jellegű élményeket kínálnak, ahol a kutyák közvetlen jelenléte serkenti a gyerekek érzelmi és szociális fejlődését. A szőrös (és akár a tollas) állatok jelenléte segíthet az érzelmi kapcsolatok kialakításában, kommunikációban, vagy a társas kapcsolatok okozta stresszkezelésben. Az állatvilág közelsége stresszoldó hatású. Érzékenységük különös figyelemre késztet bennünket. A közös térben magunkat is tükrözve kapcsolódnak hozzánk, még akkor is, ha látszólag csak megfigyelői az eseményeknek.

Ezek a foglalkozások a gyerekeket és a szülőket, nagyszülőket egyaránt segítik az egymásra való odafigyelésben. Együtt játszva, tapasztalhatják meg az érzelmi kifejezésekkel, szabályokkal történő feladatokra való összpontosítást, a figyelem és koncentráció fontosságát. A határozottság és a következetesség és a szeretettel való kommunikáció és megfelelő jutalmazás (szükség esetén tiltás) előnyét. Ezekben a szociális interakciókban a játékos feladatokat segítő kutyáink bevonásával együttesen végezzük, ugyanis egy szocializált, stabil „optimum” kutya kellő stabilitást és biztonságot sugároz a foglalkozások alkalmával. Az állat asszisztált kutyás (igény esetén papagájos) foglalkozások célja a gyerekek önbecsülésének erősítése és az olyan készségek fejlesztése, amelyek javítják mindennapi életminőségüket otthon és a nagyvilágban egyaránt. A kutyákkal való interakciók által kialakuló kötődés hozzájárulhat a család pszichológiai és szociális fejlődéséhez, és elősegítheti az életminőség javulását.

Bizalmat előbb ki kell érdemelnünk, és akkor hűség feltétel nélkülivé tud válni. 

Gina

Kinek ajánljuk még?

Életmódváltás Előtt Állóknak: Azoknak, akik életmódváltás előtt állnak, például kórházi kezelés vagy rehabilitáció után, a kutyával való kapcsolat segíthet az alkalmazkodásban és a gyógyulás támogatásában.

  • „Műtét után átmenetileg kerekesszékbe kerültem, és meg kellene tanulni a kutyával így sétálni… „ – a saját kutyával való gyakorlatok elsajátításában, betanításában tudok segíteni, gyakorlati tanácsot adni
  • ” Stroke utáni rehabilitáció mellett, segítségre van szükségem a saját kutyámmal való nap rutin feladatok és játékos gyakorlatok elsajátításában.” – saját kutyával való gyakorlatok elsajátításában, betanításában
  • Valós helyzetekben végrehajtott fejlesztő gyakorlatok saját kutyával való szituációk begyakorlása

Stresszel és Szorongással Küzdőknek: Minden ember, aki valaha volt gyerek „speciális igényű” – nekik kínáljuk az adott élethelyzetre szabott lehetőségeket.

  • „Félek a kutyától” – és a gyerekek kutyát szeretnének…
  • „Félek a madaraktól” – és a gyerekek papagájt szeretnének…
  • Új családtag érkezése (kutya szemmel) – praktikus életszerű gyakorlatok átbeszélése, valós helyzetek gyakorlása. ha már meglévő kutyás családba érkezik egy másik lélek.
  • A másik helyzet az, amikor a gyerekes családba érkezik a kutya. Ilyenkor meg a gyerek-kutya viszony az, amire fegyelemmel kell lenni és kezelni szükséges.
  • „Gyerek akarta a kutyát, és csak én foglalkozom vele” – Hogyan lehet mégis a gyereket is érdekeltté tenni, bevonni a kutyával való foglalkozásba?
  • „Kutyát szeretnénk, legfőképp azért, hogy a gyerekek is megtanulják mit jelent a felelősségteljes állattartás” – mondják sokszor.

Általános cél kapcsán: Az általános cél az állat asszisztált foglalkozások során az, hogy a kutyával való kapcsolat és az állatok jelenléte segítse a résztvevőket fizikailag és érzelmileg is. Támogassuk a szociális kapcsolatok fejlesztésében és a közös életük életminőségének javításában. Például: – a Városi Kutyák Iskolája kutyaovi és/vagy alaptanfolyammal párhuzamosan, játékos feladatorientált gyakorlatok gyerekeknek. Lehetőség azoknak a családoknak, akik a Városi Kutyák Iskolája valamelyik tanfolyamát elvégezték, hogy egyéni foglalkozások keretében már kifejezetten a gyerek-kutya páros összehangolása legyen a cél

A kutya, mint segítő társ, kulcsszerepet játszik ezeken a foglalkozásokon. A habilitációs kutyás foglalkozások olyan „terápiás” élményeket kínálnak, ahol a kutyák közvetlen jelenléte serkenti a gyerekek érzelmi és szociális fejlődését. Az autizmussal élők számára a kutyák jelenléte segíthet az érzelmi kapcsolatok kialakításában, a társas kapcsolatokban és a stresszkezelésben.

„Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél.”

Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg